Tuesday, October 5, 2010

Yeay!!!! Dapat juga..

Tengok apa yang saya beli ketika membeli barang dapur Sabtu lepas.Mangga muda dan biskut bangkit pandan.Seronoknya dapat yang diidam-idamkan.Paling mengujakan adalah mangga muda.Inilah yang paling saya miss sepanjang berada di sini.Saya memang hantu asam.Nak makan asam masin selalu takut juga.Banyak pengawet dan bahan-bahan kimia lain.Alternatifnya, saya suka mangga muda dicicah colek (istilah orang Klate~tak tahu pulak nak terjemahkan) kicap yang dicampur garam dan gula, tambah ummphh lagi kalau ada belacan dan cili api.Fuhh!!berasap.Gara-garanya juga saya tidur tak lena..Hidung tersumbat.Sekali sekala tak pe la, kan.Ubat rindu..Hahaha


yum, yum..

Kuih bangkit juga kegemaran saya.Nak buat sendiri tak rajinlah pula.Tak sangka ada pula dijual kat sini.Harga murah pula tu.50 sen satu bekas.Mungkin raya dah nak habis, itu yang ada discount kot.Beli tiga bekas.Boleh tahan juga rasanya.Malaysia mari tau..Sukanya.Jadi dua, tiga hari ni syoknya melayan lidah..Jom join sama..


22 comments:

kakcik said... [Reply to comment]

Walaupun kakcik tak suka asam.. bila baca catatan Mizah, meleleh pulak air liur kakcik (nasib tak ada yang nampak!) :)

Hamizah said... [Reply to comment]

hahaha ada apa2 ke,kakcik?

fa*atip said... [Reply to comment]

nak kena babap dia ni...pepagi dah buat orang terliur...**especially tengah posa2 nih! uhuhu**

Lynn Nasir said... [Reply to comment]

salam k. hamizah,

50sen? uik..murah beno. 3 bekas belinya? mkn sorang ek..hehehe!! ^^ alahai k.hamizah..mangga muda tu mmg le sodap dicicah kuah rojak..um..

yatie chomeyl said... [Reply to comment]

sedapnyoo buah pauh=mangga :D

AQILAH RABAN said... [Reply to comment]

sis, mmg sdap kan mangga muda tu..ish xbleh jadi ni..nk pgi cari lah..bleh cicah kicap..sdappp b btw, murah gila kuih bangkit kat your place..huhuhu

K.Nor said... [Reply to comment]

salam hamizah, rasanya mmg org panggil pencicah tu colek kan :)

pB said... [Reply to comment]

sedap nyor pauh tu ....

julietchun said... [Reply to comment]

mangga muda ngan kuah rojak pun best juge.

Yunus Badawi said... [Reply to comment]

Kuih pun ada cheap sale mcm kat Chow Kit bila dah malam raya hehehe

Hamizah said... [Reply to comment]

kak fa,
sori posa lg ke?hehehe

Hamizah said... [Reply to comment]

lynn,
kalau makan sorg xtau la brapa kilo nak naik lg badanku nih..hehehe

Hamizah said... [Reply to comment]

yatiey,
sedap sungguh..make soghe pon laju jah..

Hamizah said... [Reply to comment]

aqilah,
camtu sekali ko ni ye..xpe cari jgn xcari..xsangka ramai pula yg tergoda..

Hamizah said... [Reply to comment]

kak Nor,
eh! ye ke?malaunya saya..hehehe

Hamizah said... [Reply to comment]

pB,
jom la makan sama..

Hamizah said... [Reply to comment]

juliet,
memang best tapi kalau saya memang lebih suka colek kicap..

Hamizah said... [Reply to comment]

YB,
itulah xsangka juga..kalau Melayu xbeli xlaku la kuih tu sbb tu sale..

kak Erna said... [Reply to comment]

salam hamizah..kat depan rumah akak ni..ada lagi mangga muda..mai datng sini..boleh cicah sama2..he he..

transformed housewife said... [Reply to comment]

lamo tok make pauh denge colek.

Hamizah said... [Reply to comment]

kak Erna,
kalau dekat, dah lama habis mangga akak tuh..hehehe

Hamizah said... [Reply to comment]

Nur,
rugi tak make nur..