Saturday, October 23, 2010

Panggil Mak Cik 'Akak' Ok?

Semasa balik bercuti ke Malaysia Mac-Jun lepas saya banyak membantu adik kat kedainya.Antara pengunjung kedai adik adalah pelajar sekolah menengah yang berhampiran rumah mak.Yang menyedihkan hampir kesemua remaja berkenaan memanggil saya 'MAK CIK'.Aduhai tuanya terasa.Umur baru 33tahun tapi dipanggil Mak Cik.

Jadi dalam keadaan berlawak saya katakan kepada mereka "Panggil Mak Cik 'Akak'(bahasa klate cuma kak saja sebutannya) boleh?Terasa tua pula bila dipanggil Mak cik..Hahaha" saya tergelak dihujungnya.

Ada seorang pelajar tu menyampuk "Ok, kak.Saya nak tanya umur berapa sekarang ni?

Balas saya "33tahun".

Dia balas pula "Kak ni cuma muda setahun saja dibandingkan mak saya.Mak saya 34tahun.Mak saya kawin ketika umurnya 18 tahun semasa belajar kat Jepun.Saya anak keduanya.Kakak sulung saya dah umur 15 tahun" panjang pula penjelasannya..

Hah????!!! Kang dah termalu sendiri.Susah juga bila orang tua yang perasan muda ni..Hik hik hik

20 comments:

a.z.r.i.n.a.03.07 said... [Reply to comment]

hehehe..

macam pernah kena aje...

kadang2 terlupa pangkal umur nombor 3..

ckLah@xiiinam said... [Reply to comment]

ckLah tu....singkatan makcikLah boleh, cik Lah boleh, cikgu Lah pun boleh. Tua muda semua ada....selamaaat. :)

CT said... [Reply to comment]

Hahhaha...muda lagi tu 33 thn...akk (ceh akk jugak) yg dh 44thn ni kalu kwn2 anak panggil makcik pun terasa mcm tua...hahha..x sedar diri langsung akk ni ya....huhuhu

kak Erna said... [Reply to comment]

hamizah..baru 33?? teramat lah mudanya lagi tu..akak ni..suka dipanggil mak cik..dari dulu suka suruh budak2 panggil mak cik..tak de pulak yang nak panggil..cuma kawan2 sekolah ank je yang nak panggil..kawan2 kerja..walau pun muda sangat lagi ..tetap panggil akak..kita pulak yang rasa malu

Affieza said... [Reply to comment]

Haha..lwk lah plk adegan ni..hehe

maiyah said... [Reply to comment]

wakaka.. sy slalu kene al maklum muka dah nmpak, bukan nampak dah mmg kecut :D padahal bru 39.. ececeh.. still nak berasa muda lak :$

Nadiah Sidek said... [Reply to comment]

hahaha..kan tu kak dah kena dgr syarahan free :D

GreenJade said... [Reply to comment]

hehe sure terasa 'saham' jatuh menjunan kans

salam ukhwah :)

transformed housewife said... [Reply to comment]

baru tahu demo tuo sthn jah dr ambo. meme kito raso mudo lg sbb ambo pun sokmo raso mudo lg. hehe

maya amir said... [Reply to comment]

takpe..takpe..yg penting hati muda sokmo.. ape ade pada nombor?:)

Hamizah said... [Reply to comment]

reen,
xsedar diri betul,kan..hehehe

Hamizah said... [Reply to comment]

cKLah,
selamalah g2..tp kalau org xkenal kita yang main hentam tu..

Hamizah said... [Reply to comment]

kak CT,
janji jiwamaintain muda huk huk huk

Hamizah said... [Reply to comment]

kak Erna,
1st time jumpa org suka dipanggil mak cik..

Hamizah said... [Reply to comment]

affieza,
lawak org tua xsedar diri ye..

Hamizah said... [Reply to comment]

kak maiyah,
belum pon 40thn..muda lg tu.hanya bdk2je anggap kita tua..hehehe

Hamizah said... [Reply to comment]

Nadiah,
xpe..biar sedar diri skit..hehehe

Hamizah said... [Reply to comment]

greenjade,
x rasa jatuh saham lgi..
masih ada yg nak mengurat tau..hehehe..

Hamizah said... [Reply to comment]

nur,
demo mudo pado kawe eh?kawe dok prase lebih mudo nih..hehehe

Hamizah said... [Reply to comment]

maya,
ye yg penting hati mesti muda..