Thursday, October 22, 2009

Danish ke sekolah



Saya cuba utk uppdate blog ni hari-hari kalau boleh tp nampaknya kering idea juga ye..heheh.tp saya cuba juga..

Sejak-sejak merantau kat sini, banyak juga perkara yang sangat menyenangkan hati saya.Contohnya makanan anak kat sekolah.sekolah dia ni kecik je.bdk2 xramai. xsampai 200 orang pun..so ada disediakan kantin untuk pelajar-pelajar.tp kebanyakan ibubapa membekalkan anak2 makanan..kantin pun cam hidup segan mati x mahu la..




ni la bekal Danish

Untuk Danish setiap hari saya akan bekalkan roti yang disapu jem..bukan uminya malas tau tp ni la favourite food anak saya.rutinnya 3keping untuk dibawa ke sekolah.bila balik dari sekolah dia masih mampu menghabiskan sekurang-kurang lima keping roti lagi sehari..tak makan nasi pun tak pe..di samping tu anak2 diwajibkan bawa buah ke sekolah.apa buah sebijik sehari.



makan sama2 buah..

Diorang ni akan break dua kali sehari..1st pukul 10 pagi untuk makan buah..so buah yang dibawa tadi akan dipotong oleh cikgu-cikgu atau kadang-kadang volounteer drp kalangan ibu bapa..mereka akan makan beramai-ramai..2nd kul 12 tghari untuk lunch pula. ada juga yang membeli kat kantin. tapi untuk membeli di kantin mereka perlu menempah makanan sehari sebelumnya lagi.

 Leceh kan jadi ramai pelajar yang memakan bekal dari rumah..so senangla nak control makanan dia dan Danish sejak-sejak dok sini memang tau nak membeli sendiri  ..kalau kat Malaysia dulu walaupun di jamu kat Tadika, dia tetap nak bawa duit ke sekolah coz ada orang jual macam2 kat luar pagar sekolah..bagus juga jimat duit abah..

0 comments: