Monday, December 20, 2010

Bumi Dah Semakin Nyanyuk

Summer tahun ni memang agak ajaib sedikit.Cuacanya memang seronok langsung tidak melampau.Sekita 30degree, memang menyegarkan.Lebih memelikkan, hujan turun dengan lebatnya.Tak pernah berlaku kat sini.Malah kawasan utara Western Austalia kira-kira 900km dari bandar perth yang telah mengalami banjir.Dah 50tahun tak berlaku seumpamanya.


suasana banjit di utara WA

Kalau kita perhatikan memang cuaca semakin tak menentu sekarang.Kat Malaysia sendiri pun seingat saya kalau dulu-dulu banjir hanya berlaku di Pantai Timur.Kini sebelah utara banjir, pantai timur Malaysia pun banjir.Panas pun keterlaluan.Kawasan bermusim sejuk pun dilanda salji yang melampau-lampau..

Macam-macam teori dikemukakan kesan rumah hijau, ozon bumi semakin menipis la.Namun kita mungkin lupa bumi kini semakin nyanyuk.Kiamat kini semakin hampir.Ngeri bila fikirkan.Kiamat itu berlaku secara tiba-tiba,kan?

P/S:Semakin ngeri bila tengok video orang Islam terang-terangan mengaku gay.Taubatlah sebelum tiba bala Allah



25 comments:

sayangsayangibu said... [Reply to comment]

salam
bumi semakin nyanyuk
manusia semakin alpa kan?

mamalieyna said... [Reply to comment]

Yee...Dunia dah sampai ke penghujung, moga terbuka semua hati2 kita dan mereka2 utk kembali ke jalanNya...sebelum terlambat!

marinahunny said... [Reply to comment]

org melayu kita kat bumi malaysia pon dh mcm mat saleh, terang2 mengaku gay..apa nk jadi dah..

julietchun said... [Reply to comment]

rasanya makin berat tugas org yg nak buat ramalan cuaca.

azlina said... [Reply to comment]

aslmkm....

mizah...dunia mmg dh semakin nyanyuk takut juga jika nyawa kita tercabut sewaktu kiamat tiba...ya allah..astagfirullahhalazim...

Yunus Badawi said... [Reply to comment]

Dah semakin ramai org yg tak rasa segan2 nak buat maksiat secara terbuka. Tanda2 kiamat semakin hampir.

♥ manje ♥ said... [Reply to comment]

salam

sedarlah sebelum dunia makin bertambah 'tua'... sblum terlmbt ~

maiyah said... [Reply to comment]

bumi x nyanyuk tp manusia yg x sedar sbnrnya ada nyanyuk hehe.. :D

sal said... [Reply to comment]

di sini pun ada kawasan yg telah dilanda banjir..contohnya kaw tgnu.Kalau direnung akan musibah tu ..mungkin ada hikmah di sebaliknya.

kak Erna said... [Reply to comment]

salam hamizah..
memang di mesia pun cuaca tak menentu..
lebih2 lagi selepas tsunami dulu..

maya amir said... [Reply to comment]

betul tu..bumi kite dah semakin tua..manusia2 pun semakin tua..ohww! tetibe takut..huhu

yuzie said... [Reply to comment]

sememangnya dunia da semakin hampir ngan penghujungnya!

Hamizah said... [Reply to comment]

salam sayangsayangibu,
betul tu..saya pon sama..
makin tuamakin terbuai dgn godaan dunia..

Hamizah said... [Reply to comment]

mamalieyna,
amiiin,
mdhan sempat bertaubat sblm dtg ajal..

Hamizah said... [Reply to comment]

marinna,
tu rasa dok pelik tuh..nat saleh pon segan nak ngaku gay..

Hamizah said... [Reply to comment]

julietchun,
betul tu maki sukar nak ramal cuaca dunua skrg ni..

Hamizah said... [Reply to comment]

wsalam kak azlina,
bimbang kalau kita tgh alpa kiamat dtg,kan?

Hamizah said... [Reply to comment]

YB,
mmg dah byk tanda2 kiamat..

Hamizah said... [Reply to comment]

manje,
kalau kita beringat insya Allah selamat..

Hamizah said... [Reply to comment]

kak maiyah,
betul3

Hamizah said... [Reply to comment]

sal,
setiap kejadian ada hikmah tersembunyi,kita je yg tak ambil iktibar

Hamizah said... [Reply to comment]

kak erna,
msia mmg xjangka pon berlaku tsunami,kan..
mungkin Allah nak igtkan kita,tp jelas kita makin alpa

Hamizah said... [Reply to comment]

maya,
itu ptgnya peringatan..
bila diigatkan, kita sedar sekejap..

Hamizah said... [Reply to comment]

yuzie,
yg nyata kaiamat bkn semakin menjauh, kan?

a.z.r.i.n.a.03.07 said... [Reply to comment]

Minta2 anak kita dijauhkan dari perkara yg boleh memesongkan akidah mereka...