Sunday, August 15, 2010

Jalan-jalan Hujung Minggu~Girraween Swap Market

Semalam sambil-sambil mencari barang dapur, kami menyinggah Girraween Swap Market. Pasar tempat jual barang-barang 2nd hand.Macam-macam barang dijual.Pakaian, barangan elektrik, benih-benih pokok, mainan kanak-kanak.Dah lama tak ke sana, tak de apa yang nak dibeli.Masa mula-mula datang nilah tempat yang selalu kami terjah untuk mencari barang rumah.Cadang nak mencari meja kecil nak diletakkan kat sisi katil supaya senang nak meletakkan hp atau jam loceng.Tinjau punya tinjau, ada tapi mahal tak jadi lah beli..Nanti boleh pergi lagikan (baik punya alasan).Hehehe..


macam-macam barang ada..

suka tengok poko-pokok yang dijual..
(gambar tak cantik sebab guna hp je)

Satu perkara lagi yang saya suka bila ke sini sebab kat sini boleh jumpa macam-macam orang.Putih, hitam, Muslim dan non muslim.Kat sinilah banyak boleh jumpa orang Islam.Kawasan ni juga kawasan black list polis sebab bila ramai je pendatang memang banyak kes jenayah berlaku.Tapi sepanjang ke sana tak pernah pula tengok apa-apa jenayah kat depan mata..

Lepas tu baru beli barang dapur.Penat tapi best juga dapat jalan-jalan hujung minggu tapi ada juga yang tak bestnya.Danish maraung-raung nak buka puasa bila balik mungkin sebab penat atau mungkin tergoda bila tengok Danial makan pisang.Saya menegah dia.Tapi bila saya kat dapur terdengar dia bercakap dengan adiknya dengan makanan penuh mulut.Adoi..Kantoi lagi semalam selepas dua hari berpuasa.Kalau camni tak boleh la nak meronda-ronda bila dia ada.

 

8 comments:

cheqna said... [Reply to comment]

mesti danish penat tu
huhuhu
sian dia...

Lynn Nasir said... [Reply to comment]

bila puasa, pisang pun nikmat tak terhingga..hehe!

YanDarwisy said... [Reply to comment]

wah...cuci mata erk.

Ummu Ammar said... [Reply to comment]

Hamizah > Gambar brg2 lain xde ke?Gambar pokok bunga je..tau la awk suka bunga2 ni..

transformed housewife said... [Reply to comment]

kat Msia tak banyak lg pasar mcm ni. kdg2 rindu jugak nak pergi garage sale mcm masa kat NZ dulu.

fa*atip said... [Reply to comment]

kak fa sukaaaa shopping barang 2nd hand!! macam2 adaaa... :D

en_me said... [Reply to comment]

danish penat kanns.. ehehe

a.z.r.i.n.a.03.07 said... [Reply to comment]

kat sini ada gak macam tu di shah alam..

kawan2 kata murah2 tapi tak sampai2 lagi..