Tuesday, August 24, 2010

Dog Vs Cat

google..

Susah hati betul sejak-sejak dok kat sini.
Dua hero kecik ni selalu merengek-rengek nak bela anjing.
Hari-hari dok tengok anjing exercise dengan tuannya.
Weekend anjing makan angin sambil-sambil naik kereta pula.
Mana tak geramnya budak-budak.
Comel-comel pulak tu.
Hish maknya pun teruja.
tapi kita yang mengamal mazhab Syafei memang tak boleh kan?
Pujuk punya pujuk boleh diorang terima.
Hanya kucing je yang boleh bela.
Syaratnya bila balik Malaysia.
Sebab kat sini banyak akta untuk kucing.
Pening kepala nak ikut. 
Nak bela kucing kena dapatkan permit.
Mesti diikatkan tali, macam anjing.
Mesti dikasi sebelum bela.
Tak boleh mengandung & tak boleh mengandungkan kucing lain..
Tidak dibenarkan memasuki rumah jiran.
Huh macam-macam perkara nak kena fikir,
Baik tak payah..
Tunggu je balik Malaysia ye nak-anak.. 

.

33 comments:

kakcik said... [Reply to comment]

Salam Mizah..

kat Malaysia pun ada orang bawak anjing dalam kereta. Ada seorang tu (tentunya bukan Melayu), pagi2 bawak anjing dia jalan2 di kawasan rumah kakcik. Lepas tu selamba saja biarkan anjing tu melepas ikut suka. Rasa nak tembak (macamlah ada senapang) atau racunkan je! :(

Hamizah said... [Reply to comment]

salam kak Chik,
betul2 hot ye kak chik hr ni..sabar2..itulah saya mmg byk pengalaman kena kejar anjing kat sini..

marinahunny said... [Reply to comment]

anak2 kena fhmkan betul2 kan..

-hazen said... [Reply to comment]

anjing?huih

Hamzah Ian said... [Reply to comment]

betol2..

cheqna said... [Reply to comment]

anjing??
kena fahamkan anak2 akak dengan betul2...
susah kalau mereka tak faham
mak aihhh nak bela kucing pun susah???

Zaidah said... [Reply to comment]

susahnyer nak bla kucing kat sana...sampai kena ambik permit...katanya tak baik klu kucing dikasikan sebab berlawanan ngan sifat semulajadi kucing yang mempunyai nafsu untuk mengawan...

deena farhana said... [Reply to comment]

salam kak mizah..

nak bela anjing? ohoho....comeinye anak2 kak ni..elokla bela kucing...deena suke kucing..hehe

julietchun said... [Reply to comment]

kalo camtu susahnya nak bela kucing, memang anak2 kena tunggu balik mesia la :P

Umiey said... [Reply to comment]

alahai hanjin...takoootttt..
mak aih, nk bela kucing pun skiy punya payah kan

cik ct payung said... [Reply to comment]

pernah hampir2 tersentuh anjing yg didukung oleh tuannya kerana trlampau gebu. mati2 ingat budak tu dok pegang beg bentuk anjing. kejadian di tesco penang.
huhuhuhu...terbang semangat sekejap masa tu kerana terkejut.

ciK LyndaWawa igUana said... [Reply to comment]

salam kenal=)

raya tak balik malaysia ke?

Yunus Badawi said... [Reply to comment]

Elok jugak dibuat undang2 mcm tu. Kalau tak jadi mcm kucing2 jiran saya yg kalau nak berak datang ke laman rumah kami. Kesian emak Adam kena buang tahi kucing setiap pagi.

Amni said... [Reply to comment]

tapi comel apa anjing tu.. hehe...

a.z.r.i.n.a.03.07 said... [Reply to comment]

Kesian pulak semua kucing2 kat sana yea..

Kat sini pulak sebebas-bebasnya sampaikan rumah kau rumah tuanku juga.. huhu...

Ibuhani said... [Reply to comment]

Salam Hamizah.....kena ada lesen bela kucing? x bolehlah bela byk2 kucing kalau cam tu kan?

en_me said... [Reply to comment]

nanti kat mesia jangan fulakk buang kucing merata2 macam buang anak fulakks.. kahh

fa10 said... [Reply to comment]

nak bela pet mmg susah la kat sini, hatta ada kawan tu just nak bela ikan, siap kena sign contract...

Hamizah said... [Reply to comment]

marinahunny,
insya Allah dia diorang da faham

Hamizah said... [Reply to comment]

hazen,
betol..bukan kucing..hehehe

Hamizah said... [Reply to comment]

cheqna
akta yg mcm2 ni bagus juga..x la kucing merempat..

Hamizah said... [Reply to comment]

zaidah,
bkn kucing saja anjing pun macam tu juga..

Hamizah said... [Reply to comment]

deena,
akak pon suka tp xtahan kalau beraknya merata-rata..

Hamizah said... [Reply to comment]

Julietchun,
insya Allah tertunai juga hasrat si anak tu..

Hamizah said... [Reply to comment]

ummiey,
anjing ni lebih manja drp kucing..kalau dia kenal kita..tu yang anak akak dok sibuk nak bela..

Hamizah said... [Reply to comment]

baya,
hahaha comel,kan?..

Hamizah said... [Reply to comment]

cik Lynda,
jgn ditanya soalan sensitip tu..awww

Hamizah said... [Reply to comment]

YB,
sekali sekala bapa Adam yg tolong buangkan ok juga..

Hamizah said... [Reply to comment]

amni,
sgt2 comel,kan..lgpun anjing lebih cerdik drp kucing..

Hamizah said... [Reply to comment]

reen,
bagus juga bila byk akta, kan..
tp kons pon byk..

Hamizah said... [Reply to comment]

kak ani,
betul sekali

Hamizah said... [Reply to comment]

en_me,
agak2nya dah sama byk anak org & anak kucing yg terbuang kat msia..

Hamizah said... [Reply to comment]

fa10,
diorg ni kononnya pencinta haiwan..sbb tu jd camtu..