Tuesday, June 21, 2011

Seksanya Sakit Gigi

First time saya rasa sakit gigi.Sebelum ni dok dengar cerita orang je betapa seksanya bila sakit gigi.Mood merudum 100%.Ditambah dengan anak meragam, saya rasa benar-benar bengang.Nak cabut pun tak boleh bila tengah sakit ni,kan.


Lagipun kat sini mahalnya mak datuk kos rawatan gigi.Kalau tampung pun $400.Kalau cabut tak tahu la berapa..Rasa nak menangis je.Tapi baru je jumpa penawar sakit gigi sebentar tadi, nak cuba la.Baca ayat 23:al-Mulk..Harap-harap menjadi.Tak tahan asyik dok telan pain killer je ni..

19 comments:

azlina said... [Reply to comment]

siannya kena sakit gigi ...ina dah rasa seksanya...byk2 bersabar yea miza...
akk doakan miza di beri allah kesembuhan..

Citarasa Rinduan said... [Reply to comment]

kak..
di sana ada jual ubat gigi sensodil tak??

cuba cari... ayu pun rajin sakit.. dululah.. alhamdullilah.. okey dah..

Nadiah Sidek said... [Reply to comment]

kat sini pun mahal kos rawatn gigi. nak saje2 cuci gigi?? tak payah la..buat kat malaysia je la nnt. mahal ya amat!

moga cepat hilang sakit gigi akak..

kakcik said... [Reply to comment]

Orang kata, kalau letak gambir sarawak ( mana pulak nak cari, ya Mizah?) pun boleh melegekan sakit gigi - sebab rasa kebas kot!

maya amir said... [Reply to comment]

hamizah dh try kumur ngan air garam? mmg seksa sakit gigi kn..nk t'cabut kepala thn sakit..

ainnoraini said... [Reply to comment]

kak ain belum pernah rase sakit gigi yg amat sakit tu...
tapi ade kawan kat opis ni kene mmg kesian...makan tak boleh...mcm nak demam pun ade...mcm2 rase ade...

Chik Na said... [Reply to comment]

Cuba letak bunga cengkih serbuk kat tempat berlubang tuh ..

Acik Erna said... [Reply to comment]

hamizah..cuba jugak letak bunga cengkih yang telah di hancurkan..
kalau dah nama sakit gigi..bunyi orang tumbuk sambal pun kita marah..sabar ye.

http://aniesandyou.blogspot.com said... [Reply to comment]

tringat kt ustaz: dlm dunia ni ada 3 jenis sakit yg btol2 skt:
skt bersalin, skt mati dan skt gg

Rabu tanpa kata

Zaitun said... [Reply to comment]

Kak Zai pun belum pernah rasa sakit gigi, setengah orang kata sakitnya sampai ke otak.

a.z.r.i.n.a.03.07 said... [Reply to comment]

huii mahalnya.

nasib baik company ni cover dental treatment utk staff. Kalau tak cukup baru guna abg punya. tapi tak pernah sakit lagi.

hehe..

julietchun said... [Reply to comment]

mahalnya macam rege tiket nak balik mesia :P

maiyah said... [Reply to comment]

mmg tensen kalo sakit gigi.. x moooo

cheqna said... [Reply to comment]

maring baru g temanincik tunang cabut gigi....elok2 je turun dari klinik...dihulurnyA kunci kete tanpa cakap banyak...kesian...

Hamizah said... [Reply to comment]

tq,kakina..
dah ok dah skit..


ayu,
gg akak ni dah blubang..sensodyne tu tuk org yg gg sensitif,kan?


Nadiah,
betul tu..insurans xcover jgyekat sana..gigi ni dah bertampal sebenarnya kt msia tp tcabut blk..

sayangsayangibu said... [Reply to comment]

sakit gg tak leh tido dik

tp apa kata letak bunga cengkih ke bunga lawang( tak kenal herba) dia macam batang kecik2 tu di celah gg yg sakit tu.

pB said... [Reply to comment]

semalam gie tampal dua batang gigi geraham dan buat sekali scalling , kena RM 180/=

fa10 said... [Reply to comment]

x pernah tahu pulok pasak ayat 23 surah al-Mulk tu,
x rajin lg sakit gigi walau pun dah byk yg berlubang... kena amal ayat 23 surah al Mulk la gitu gak

Nieza said... [Reply to comment]

alahai siannya...kalau skt gigi ni memang perit tapi sabar lah insyaAllah baikla tu nanti...ikut jer nasihat doc.