Sunday, May 29, 2011

Haram Bermusim

Pening kepala juga bila baca banyak pasal makanan haram kat Malaysia.Akhir tahun lepas minyak sapi.Pusing sana pusing sini, last-last jadi halal pula.Terbuang juga satu tin besar kat rumah saya ni.Bila tau halal, rasa geram pun ada..


Beberapa hari kebelakangan ni Secret Recipe pula haram.Tapi dinafikan.Timbul pula isu haram produk Syarikat Prutotos sebab menyalahgunakan sijil halal daripada JAKIM.Tup tup halal pula.Selalu sangat timbul isu camni..


Macamana orang-orang JAKIM buat kerja?Nak isytihar halal ke haram sepatutnya siasat betul-betul dulu.Sekarang ni saya percaya ramai yang dah meragui kewibawaan mereka..

20 comments:

anie,Nagoya said... [Reply to comment]

laaa....pasal hal halal.dr tajuk "haram bermusim" ingatkan ada musim yg haram ke?nak gak tahu.hahahaha.....

Acik Erna said... [Reply to comment]

Hamizah..sama la ..akak pun geram.apa hal mempermainkan isu halal haram ni..kita kan orang islam..kalau was2 aje wajib tinggalkan..geram sangat..

cheqna said... [Reply to comment]

sepatutnya isu ni tak leh la nak bermusim kan...
JAKIM memang kena betul2 buat kerja dengan betul la

azlina said... [Reply to comment]

betukl tu kenapa sekejap haram sekejap halal...seperti perkara halal dan haram ni di buat main2 pula...dah akhir zaman ni mcm perkara yg kita x jangka berlaku kan

ainnoraini said... [Reply to comment]

kite pulak jadi mangsa keadaan
bile masaalah mcm ni berlaku...

chekna @ mama ziyad said... [Reply to comment]

setuju.. pengguna jugak yg susah, bila was2, dah jatuh haram...

en_me said... [Reply to comment]

pening kanns.. uhuhu

transformed housewife said... [Reply to comment]

pegawai JAKIM yg menyemak status halal ni ada berapa org je. Diaorg buat alasan nilah.

pB said... [Reply to comment]

nok makae di negeri sendiri pun susoh

DrSinga said... [Reply to comment]

cantiknya header!!!!

komen yang tiada kaitan. heh heh hehhhh

FaAtip said... [Reply to comment]

mmm...ada penglibatan rasuah kottt....oopsss!

Chik Na said... [Reply to comment]

tu lah..nama je dok negara islam .. tapi bab sumber makanan belum tentu halal haramnya

Hamizah said... [Reply to comment]

kakani,
keliru plak tajuknya ek?:)

Hamizah said... [Reply to comment]

achik Erna,
problemnya dah byk termasuk perut hehe

Hamizah said... [Reply to comment]

cheqna,
setuju tu


azlina,
sakit ati bila perkara berkaitan agama dipermain-mainkan..


kak ain,
kesian kita..

Hamizah said... [Reply to comment]

chekna,
betul la..drp dok was2 baik tggal terus..


en_me,
pening=pusing?


nur,
beralasan dlm agama sgtlahtak munasabah..

Hamizah said... [Reply to comment]

pB,
tulah..rasanya dok dlm ngr Islam doh..


dr Singa,
tq..


FaAtip,
ye ke?wallahua'lam..


chik Na,
tulah pakat dok gelap hati semua org2 Islam..

siti murni said... [Reply to comment]

sudahnya yang jadi mangsa kita ni lah...pengguna muslim....
kena tipu + was-was...dan sebagainya...

maya amir said... [Reply to comment]

itulaaa yg geram..jap haram, pastu halal plak..website jakim pun kene update slalu laa..

fa10 said... [Reply to comment]

no komen.. tp nak bg tutorial buat show 10

pergi ke dashboard, klik design.
cari kotak bloglist dan klik gmbr spannar tu.
klik la kotak show 10..
save.
senang jer