Friday, May 27, 2011

Jandakot???

Saja nak berkongsi kat sini.
Di Perth ni ada satu tempat namanya Jandakot.Kelakar, kan?
Saya berteka-teki dengan suami agaknya perempuan-perempuan kat situ keliru dengan status masing-masing
Sebenarnya ia bersempena nama sebuah tasik.
Perkataan 'Jandakot' ni sebenarnya berasal daripada bahasa aboriginal yang bermaksud "place of Whishling Eagle".




10 comments:

sayangsayangibu said... [Reply to comment]

terlebih sudah....
mesti belah2 utara tu(,")

zuwaidah said... [Reply to comment]

baca tajuk memang suspen...rupe2nya nama tempat

transformed housewife said... [Reply to comment]

dekat NZ pulak ada nama tempat "Ramarama" dlm bhs MAori tapi maksud dia tak sama pun dm BM.

chekna @ mama ziyad said... [Reply to comment]

hahaha... kelakar la nama tempat camtu...

yatie chomeyl said... [Reply to comment]

bahayo tmpt ni kak, tokleh bui suami gi sore2 sini nih ekekekeke

Nadiah Sidek said... [Reply to comment]

sebutannya mcm mana kak? kalau mcm kita sebut 'janda jot' nnt org melayu keliru lak. ehe..

Nida said... [Reply to comment]

Hehe.. lawak pun ada bila baca perkataan tu.. Kat NZ ni pun banyak nama pelik-pelik, naik berbelit lidah nak menyebutnya..

a.z.r.i.n.a.03.07 said... [Reply to comment]

Nasim baik yang Mandurah tak di buang N dan R ditukar L...

hehe...

Hamizah said... [Reply to comment]

bandar ni lbh krg sejam dr perth..

DrSinga said... [Reply to comment]

kihkihkihhhhhh....

'duda seh' tak ada...?