Monday, January 18, 2010

Dugaan & Anugerah Tahun Baru

Tahun baru 2010 yang baru menjelang adalah permulaan yang paling sibuk bagi saya. Sungguhpun tak bekerja, macam-macam aktiviti dan peristiwa berlaku dalam hidup.

Perkara pertama yang perlu difikirkan ialah sama ada nak berpindah rumah atau tidak kerana rumah yang kami sewa sekarang ni dah nak tamat tempoh kontraknya hujung bulan Febuari. Sewanya yang memang mencekik darah, $325 (RM1300), tetapi kelengkapannya ala kadar sahaja. Banyak perkara yang saya tak puas hati sebenarnya spt carport tak berbumbung, saluran air kat tandas melimpah ke bilik anak bujang saya, sampai sekarang tak berbaiki, carpetnya memang lusuh sangat-sangat. Rasanya tak sabar-sabar nak berpindah rumah.Tapi kat sini memang susah nak dapatkan rumah untuk disewa. Procedure ada kat sini. Makin terseksa jiwa raga.

inilah rumah kami sekarang...

Perkara kedua (sebenarnya pertama), saya kini menghitung hari untuk balik ke Malaysia. Huh lambatnya perjalanan masa dirasakan. Macam-macam persiapan yang perlu dibuat, mana nak cari souvenir, nak beli barang-barang yang keluarga pesan, nak pack barang (dah mula tau hehehe), nak control hati lagi supaya bersabar menunggu tiba masanya.  Ini yang paling susah..kepulangan kali disebabkan abang melakukan research kat Malaysia, boleh tumpang sekaki. Terima kasih Air Asia kerana menyediakan flight tambang murah ke Perth.

Perkara ketiga, tahun ni dua anak bujang saya Danish, masuk year 1 dan si adik Danial pula dah nak masuk empat tahun bakal mendapat adik.hehehe. Syukur, alhamdulillah. Ikutkan hati dari tahun lepas saya ingin pregnant lagi tapi dengan keadaan abang yang masih berhempas pulas menyiapkan proposalnya, niat ditangguhkan seketika. Inilah anugerah paling berharga menjelang 2010. Doakan saya mendapat anak perempuan yang sihat tubuh badannya, yang mantap imannya dan yang bijak akalnya..amiiiiiiiinnnnnn

18 comments:

Ummu Ammar said... [Reply to comment]

Mabruk Alaiki..Rezeki memihak pd awak dulu..esok bleh wat announcement kt sek..( gurau jer..)

Doakan saya juga..

Amboi..lg 2 bln dah sibuk berkemas..mmg nk balik sungguh la ni..

Anonymous said... [Reply to comment]

alhamdulillah,
seronok dgr cerita awak nak kelik mesia, seronok lg bila tahu diorg nak dpt adik... tahniah. saya pun teringin juga tp suami suruh tunggu dia siapkan phd dulu... ikut ajelah kan?

Maiyah said... [Reply to comment]

salam.. tahniah.. danish n danial nk dpt adik.. bertmbah riuh le

Nadiah Sidek said... [Reply to comment]

tahniah kak! nadiah memang suka betul kalau dapat tahu kawan/blogger yang pregnant. macam nadiah pulak yang pregnant..hihi. insyaAllah mudah2an kali ni akak dapat baby girl lak ye. seronoknya dapat balik malaysia...nak ikut!

Ibuhani said... [Reply to comment]

alhamdulillah.....happynya dgr Hamizah bakal menerima org baru. Nak anak pompuan kena ambil petua k.ani sbb I hv 3 girls.....hehehe....jgn makan ikan tau! Semoga dianugerahi Puteri comeii yg sollehah, bersifat mulia n dirahmati Allah SWT :)

Emak si Teta dan Balkish, mak Andak Ojan, Hakim, said... [Reply to comment]

Tahniah! Moga-moga hamizah diberi kesihatan yang baik sepanjang proses mengandung ni..AMIN

Hamizah said... [Reply to comment]

pah,
alhamdulillah, rezeki saya dulu..igt surprise tapai dah tak surprise lg la cam ni..huhuhu

mana ada dua bulannya, sebulan je lagi nak blk Msia..hehehe

Hamizah said... [Reply to comment]

fa10,
exited sgt nak blk ni.rindu sgt2 dah.saya ni homesick skit.

bodek la suami, ni masa paling sesuai saya rasa sbb boleh breastfeed anak sepenuh masa

Hamizah said... [Reply to comment]

maiyah,
tq.doakan saya selamat ye..

Hamizah said... [Reply to comment]

Nadiah,
tq, tak nak bagi adik lg ke kat sufiyyah?hehehe

jom ikut sekali tapi flight asing2 ye

Hamizah said... [Reply to comment]

ibuhani,
tq, bagus petua tu..tp saya baru je lepas makan ikan hehehe..pasni tak makan lg..

Hamizah said... [Reply to comment]

Kak Yati,
tq, amin..mudaha2an selamat ke akhirnya..

mamaarifakeemaisy said... [Reply to comment]

waahh bestnyer dah nak balik Malaysia...mmg tak sabo2 lah ni ye..hehe..

Tahniah nk dapat baby baru..Moga2 termakbul doa untuk mendapat anak perempuan! Aminnn.. ^_^

Hamizah said... [Reply to comment]

mamalieyna,
rasanya memang tak boleh gambarkan perasaan ini..betapa besarnya rindu ditanggung..

tq,mdh2an termakbul..amiiiiiinnn

yatie chomeyl said... [Reply to comment]

Alhamdulillah. mudah2an doa akak utk dpt anak perempuan di makbulkan.

bila nk blk msia kak? lama ke blk bcuti?

Hamizah said... [Reply to comment]

yatiey,
tq..

nak balik 9 mac..insya Allah 3 bulan

rosma said... [Reply to comment]

sedih lak rosma bace n3 ni..xtau ngape..xsanggup rasenyer nk dok jauh2 dari negara sendiri..sabar ye mizah..xlame lg tu masenyer akan tibe..nk dpt baby baru/tahniah..tk cr.

Hamizah said... [Reply to comment]

rosma,
sedih hati bila rindu..tp demi suami rela berkorban..

tq,doakan saya selamat ye..