Tuesday, February 1, 2011

Bila Ariel dipenjarakan..

Ariel Peterpan dah dipenjarakan 3bulan bersabit video pornonya, didenda 250 juta rupiah (RM85K) pula.Saya tertanya-tanya macamana pasangannya boleh terlepas.Kalau dah nama berzina mesti dua orang sebab kat video tu memang dah terang-terang pasangannya seorang perempuan.Bukannya kambing.Itulah hukuman dunia.Bila buat maksiat dosa boleh dibayar, penjara sekejap dah boleh keluar.


Menurut Islam seseorang yang melakukan zina Muhsan (dah berkahwin), sama ada lelaki atau perempuan wajib dikenakan keatas mereka hukuman had (rejam) iaitu dibaling dengan batu yang sederhana besarnya hingga mati. (kitab I’anah Al- Thalibin juzuk 2 muka surat 146).





Manakala seseorang yang melakukan zina bukan muhsan (belum berkahwin) sama ada lelaki atau perempuan wajib dikenakan ke atas mereka hukuman sebat 100 kali sebat dan buang negeri selama setahun (kitab Kifayatul Ahyar juzuk 2 muka surat 178).



Saya pernah terbaca buku Ust Jamnul Azhar tajuknya Islam dan Sains menyatakan kajian Sains menunjukkan hukuman tersebut  dapat menyekat virus HIV daripada merebak.Jadi tak hairanlah bila AIDS kini semakin merebak.Anak luar nikah pun dah berlambak-lambak kena buang.Natijah daripada keengganan kita menggunapakai hukum Allah.Kononnnya dah lapuk..Allah yang mencipta kita pasti dia yang Maha mengetahui segala ubat untuk penyakit kita.Jangan tunggu bala Allah menjenguk baru kita nak terngadah.



 

20 comments:

a.z.r.i.n.a.03.07 said... [Reply to comment]

Dah takde segan-silu mereka-mereka ni..

yatie chomeyl said... [Reply to comment]

betul tu kak, kalu ikut hukum Allah hok molek2 dah Allah buat..takdop lah masalah pelik2 mace lo ni tu jadi

Alimaz-Kembara Terasing said... [Reply to comment]

tak adil langsung

LiNda said... [Reply to comment]

Lagipula, pelakunya iaitu Cut Tari mengakui dia wanita dlm video itu , selain Maya Luna .

Ermms...

ikan emas said... [Reply to comment]

malu malu malu..

dengan cara dia orang ni..macam bangga pulak mereka ni

azieazah said... [Reply to comment]

Semakin mempersendakan hukum pula...

maya amir said... [Reply to comment]

yg pelik ariel tak ngaku.. padahal si cut tari beria2 ngaku.. adehh... donia..donia..

- GC - said... [Reply to comment]

itu la, pelik jugak sbb yg pompuan terlepas

ckLah@xiiinam said... [Reply to comment]

Ngerinya kes...

siti murni said... [Reply to comment]

A'ah kan..patutnya yang perempuan tu pun kena hukum sama...

Hamizah said... [Reply to comment]

kalau dah tak malu dgn Allah dgn manusia lg dia tak malau,kan?

Hamizah said... [Reply to comment]

yatiey,
terbukti doh zame rasulullah dl..
org berzina serah diri sbb hukuman tu betul2 mhukum..

Hamizah said... [Reply to comment]

Alimaz,
mana boleh adil kalau memandai2 sendiri..

Hamizah said... [Reply to comment]

LiNda,
nak melepas batu ditangga je,kan?

Hamizah said... [Reply to comment]

ikan emas,
alhamdulillah kita masih ada malu bila berdepan dgn isu sebegini..

Hamizah said... [Reply to comment]

kak azie,
tengoklah di akhirat nanti mereka pula akan dipersendakan Allah..

Hamizah said... [Reply to comment]

maya,
nak tutp salah konon..

Hamizah said... [Reply to comment]

GC,
tak jelas kot videonya..saya pon tak tgk..hehhe

Hamizah said... [Reply to comment]

ckLah,
ngeri lagi balasan Allah kat akhirat,kan?

Hamizah said... [Reply to comment]

murni,
pelikkan?zina seorang diri ke?