Tuesday, November 17, 2009

Oh rindunya..

Oh rindunya lama tak blogging..gara-gara terlalu ghairah dengan blog, 5G broadband tak cukup sebulan! Tapi bukan saya sorang yang guna..syer dangan abang tau. Dia pun ghairah dengan hp barunya..segala widget untuk hp di’download’ daripada internet..so camana 5G boleh dihabiskan dalam lebih kurang 3minggu..huhuhu.


Tq untuk semua yang masih sudi klik-klik kat blog yang tak ter’update’ ni ye..

Alang-alang dah buka story pasal broadband ada patutnya saya teruskan hingga tertutup.hehehe..Kat Malaysia dulu tak pernah langgan pun mana-mana line internet. Bukannya ada masa nak jenguk laptop atau pc. Alasan yang paling lapuk, kan.. Sebenarnya saya lebih suka tidur bila balik mengajar hingga masuk Asar barulah nak buka mata. Kemudian ajar mengaji anak-anak kawan. Lepas tu barulah sibuk nak masak, basuh kain, kemas rumah sambil terkejar-kejar dengan anak..huh penatnya masa tu..

Kat sekolah pula, di samping sibuk dengan kelas-kelas yang diajar, ditambah lagi dengan kerja-kerja pengurusan yang tak pernah habis-habis internet kat depan mata pun tak sempat nak layan. Orang yang jadi cikgu saja yang tau betapa penatnya kat sekolah. Walaupun kerjanya separuh hari, tapi beban kat kepala terbawa-bawa sampai ke rumah..

Sejak datang ke sini, barulah teringin nak godek-godek internet. So saya tak tahu sama ada harga langganan broadband yang kami langgan ni murah ke mahal kalau nak dibandingkan di Malaysia. Untuk 5G broadband yang ber’operator’kan Virgin ni, kami terpaksa bayar $39. Setiap bulan diberi lebih kurang 300mb percuma lagi..saya rasa ok la..

Broadband ni la teman saya ketika abang dan Danish tiada kat rumah..selain blogging, saya suka juga jenguk kawan-kawan kat facebook..dan yang paling penting dapat tengok wajah-wajah tersayang kat kampong melalui skype..lihatlah betapa internet banyak mempengaruhi hidup saya kini..tanpanya rindu mula menguasai diri..




2 comments:

~aRniNaDrah~ said... [Reply to comment]

aaa betul betul betul.... kalau dah terkena ketagihan internet broadband ni.. memang susah dah nak berenti... tapi guna untuk kebaikan takde salahnyer...

Hamizah said... [Reply to comment]

insya Allah arni..