Wednesday, November 2, 2011

Berjimba di Pantai Mulaloo

Ni kisah lepas balik strawberry picking.Masing-masing menuju ke rumah saya untuk simpan strawberry sebelum ke Mulaloo Beach.Pantai yang sangat cantik.Airnya biru jernih, pantainya bersih.Kami selalu ke sini bila summer untuk makan-makan, atau berBBQ atau main-main sambil mandi-manda.


 dengar baik-baik syaratnya ye anak-anak..


 bila dah besar, mesti Danish malu tengok gambar ni..sapalah gandingkan dia dengan anak dara kawan saya ni..hehe



 Danial berbaju merah dengan best friend..


acara paling digemari..


Tapi dalam keghairahan mandi-manda bimbang tetap ada, sebab beberapa minggu lepas pantai ni ditutup selepas diserang white shark.Memang bahaya.Kebanyakan pantai kat Aussie ni ada shark.Hati-hati kalau ke pantainya.Sepanjang hampir tiga tahun ni, memang dah banyak kes shark telan atau gigit orang.Malang tak berbau,kan?Jadi semua orang hanya dibenarkan mandi di gigi pantai sahaja..


 airnya yang biru memang mengasyikkan..


puas dapat mandi pantai


aktiviti untuk budak-budak kecik..

Saya tak begitu menghayati keindahan pantai dan kemeriahan kali ni, Dalia meragam sikit..Redha je la.Ada masa boleh pergi lagi.Tak jauh pun dari rumah.5minit je..

15 comments:

KhaiRin said... [Reply to comment]

cuaca nmpk mcm panas.. berapa ya suhu nyer tu?

cheqna said... [Reply to comment]

subhanallah
comelnya....

yatie chomeyl said... [Reply to comment]

seramnya siap ada white shark. 1st time dgr, sekalo tgk dlm tv jah. kak x rajin napok ko?

kakcik said... [Reply to comment]

Alhamdulillah, jerung tu tak datang waktu itu, kan?

Hehehe... mana tahu, satu hari nanti Danish TERbertemu jodoh pulak dengan anak dara cilik tu!:)

Kakzakie said... [Reply to comment]

Suka kakak melihat mereka bergembira sakan. Sesekali buat permainan macam sukaneka bagus juga Mizah...

Ibuhani said... [Reply to comment]

Cantik pantai dia.....pasir pn nmpk bersih! Kalaulah pantai kita cam ni....Anak2 pn nmpk seronok bersukaneka...

zaidah said... [Reply to comment]

KLU TAK JAUH DARI RUMAH BLEHLAH GIE SELALU....HEHEHE

Nida said... [Reply to comment]

Bestkan bila dah panas ni... boleh pi berjimba-jimba di tepi pantai.

Hamizah said... [Reply to comment]

khairin,
hari tu sejuk, sekitar 20lbh degree..kat cni sungguhpun sejuk, tapi matahari ttp bersinar..


cheqna,
mmg cantik pantainya sbb msg2 menjaga kebersihan..jomlah honeymoon kat cni hehe..


yatiey,
mmg slalu ada tp xbeso lg jupo..nauzubillah.takut weh..



kakzakie,
mmg tujuan utamanya tuk bg bdk2 gembira pon..anak happy mak bapak lg happy..hehe

Hamizah said... [Reply to comment]

kakcik,
jerung tu biasanya kat tgh laut je,kalau tepi pantai xpon..

psl jodoh tu terserahlah..maknya xfikir pon lg..hehe


kakani,
tulah kagumnya dgn diorg ni mmg berdisiplin tak kira tempat..


zai,
insya Allah boleh g slalu..tp ms dah terhad sekrg ni..bz packing barang..


Nida,
mmg suka tp kalau tak byk 'dugung' berjemur kat sana lg best,kan..

julietchun said... [Reply to comment]

saya kalau sebut ada shark walaupon kat tgh laut dah takut dah nak masuk dlm air tu :D

siti murni said... [Reply to comment]

birunya pemandangan...suka pulak tengok....gambar pun cantik-cantik belaka..

Zaitun said... [Reply to comment]

Cantik betul pemandangannya,airnya biru aje.Kak Zai suka tengok laut tapi tak suka mandi.

Hamizah said... [Reply to comment]

juliet,
sy pon..hehe..yg mandi tu anak2 n somi je..


murni,
cantikkan..kita suka sgt..mesti rindu bila dh blk msia nnti..


kak zai,
samalah kita..sy xpenah mandi laut setakat celup2 kaki je..

Acik Erna said... [Reply to comment]

Hamizah..betul kata hamizah..meman mempesonakan..cantik..biru lautnya.
banyak gambar kenangan mizah semasa disana..buat kenangan bila dah balik kesini nanti..