Friday, November 11, 2011

Penangan Junior Masterchef Australia 2nd Season..

Junior Masterchef Australia dah masuk musim kedua sekarang ni.Disiarkan setiap Ahad dan Isnin.Kami anak beranak memang peminat no.1 rancangan ni termasuk dua hero Danish dan Danial..Dalia je yang belum pandai tengok..Hehe..


Sejak-sejak minat rancangan ni dua hero saya selalu la nak belajar masak.Aduh! Pusing dibuatnya.Nak buat kek la, donut la, masak sayur la, macam-macam..Bukan tak nak ajar tapi banyak rintangannya.Pertama, saya dah packing segala alatan memasak..Kedua, pastinya saya ni kurang sabar nak mengajar anak sendiri.Pelik sungguh ajar anak orang ok je (boleh percaya ke ni?haha).Saya antara guru yang paling glamer semasa mengajar dulu.8tahun berturut-turut!!Tak percaya?Kena tanya rakan sekerja saya







Disebabkan bosan dengan desakan nak belajar masak, saya gagahkan diri juga.Buat cekodok a.k.a jjeput (slang klate) susu je..haha..Mujur diorang suka.Danish tukang uli, Danial jurinya.Saya juga yang kena goreng.Tak berani biarkan diorang main api..


Komen juri, "Long, you can join JuniorMasterchef now because your jjeput is so delicious".Balas Danish "Ican't join  because I have no money". "Haha", Tergelak saya kesian dia.Diorang makan sampai habis Danish siap bawanya ke sekolah untuk lunch.Terharu pula rasanya..


Apapun nanti saya akan ajar anak-anak memasak untuk latih berdikari.Tunggu la balik Malaysia ye, anak-anak..Insya Allah.Tak kisah kalau diorang nak jadi chef bila besar nanti..

P/S:Kenapa la blog ku jadi camni?Blogspot berformat baru lagi ke?

18 comments:

KhaiRin said... [Reply to comment]

bakat mula terserlah!

kakcik said... [Reply to comment]

Walaupun mereka anak lelaki, tidak salah mereka diajar memasak kerana chef yang terbaik sebenarnya adalah seorang lelaki. :)

a.z.r.i.n.a.03.07 said... [Reply to comment]

tak sabar tunggu diorang masak yang lain pulak...

jr chef in da house !

Chik Na said... [Reply to comment]

wah bagus anak-anak hamizah, lepas ni boleh masak jejemput sendiri dah la..

Ros said... [Reply to comment]

Salam,

Bagus,kecik2 lagi dah mau masuk kedapur.La ni orang tak kisah dah lelaki masuk dapur....

mamalieyna said... [Reply to comment]

hikhik..kecik2 dh pandai mau masuk dapur eh...ok apa kan.. ^_^

Ibuhani said... [Reply to comment]

Wah! Ada gaya dah mcm masterchef.....boleh jd hubby mithali lg....hehehe.... :))))

julietchun said... [Reply to comment]

pasni ummi boleh letak jawatan jadi tukang masak :D

Yunus Badawi said... [Reply to comment]

Kawan2 dia ikut makan tak jjemput tu kat sekolah? Boleh berniaga kalau org sana suka makan... hehehe

~najwa~ said... [Reply to comment]

bila nak balik m'sia kak?


memang best tgk masterchef junior ;D skrg ni tgh syok dok tgk rancangan masterchef

Lady Lavender said... [Reply to comment]

anak2 kita pun suka nyibuk kat dapur..lebih2 yg boys tp kita pulak yg rimas heehee..yg patut cepat siap dah jadi lambat. meman tak penyabo mak dia nih!

Zaitun said... [Reply to comment]

Bila dah pandai masak sesekali boleh gantikan tempat mamanya.

Hamizah said... [Reply to comment]

khairin,
insya Allah akan digilap nanti..


kakcik,
mmg xsalah tp umminya xlarat nak melayan..haha


reen,
buat ms tdekat ni xleh nak masak yg special la..simple2 je..huhu..


chikNa,
bila la masanya tu ye..sy mmg xharap diorg pki dapur..hehe


wsalam ros n mamalieyna..
sebenarnya kat cni mmg dr kindy lg ada subjek msk2 kat sek sbb tu bdk2 xkekok kat dapur..

Hamizah said... [Reply to comment]

kak ani,
insya Allah..itulah harapan ummi..

Juliet,
pandainya dia teka..tggu la 5thn akan dtg, ummi blh la gantung apron..hehe..


YB,
kalau Oz ni mcm kat tempat kita dah lama sy n anak2 buka gerai..hehe..diorg ni nak jual kedai runcit pon xleh..


najwa,
bila nak blk? surprise..haha..

kat cni pon meletup2 la rancangan ni..syok betul..


LL,
samalah kita..kita ni tkejar2 dgn bb lg, nk melayan diorg tu sampai ke mlmla xsiap keja dapur..haha..



kak zai,
mmg itulah hajat di hati ni..hehe

Acik Erna said... [Reply to comment]

Hamizah..balik sini nanti..setiap sabtu dan ahad..kelas memasak untuk anak2..boleh ke..he he

Nur Ede said... [Reply to comment]

Salam Hamizah...
Akak singgah dari Terengganu jiran terdekat kelantan... thanks sudi singgah blog akak... akak tengah bercuti panjang dari berblog.. insyaallah klu akak dah ok... akak akan berblog kembali... hansem2 nye anak2 bujang Hamizah...

shahjiehan said... [Reply to comment]

bgus la ajar anak2 memasak~

Nadiah Sidek said... [Reply to comment]

senang la akak nanti tak payah masak dah. dah ada 2 orang chef kat rumah :D